Tuusulanjokilaakson pohjoisosan virkistyskäytön suunnitelma OAS

5.8.2024

Tuusulanjokilaakson virkistyskäytön yleissuunnitelma OAS, pohjoisosa, Tuusula-Seuran lausunto

· Suunnitelmaa tehtäessä on kiinnitettävä huomiota myös suunnitelman tavoitteiden toteuttamiseen tarvittaviin toimenpiteisiin.

· Edelleen suunnitelmassa on esitettävä mekanismi, jolla suunnitelman tavoitteiden toteuttamista seurataan ja huolehditaan tavoitteiden toteuttamiseksi tarvittavien toimenpiteiden suorittamisesta.

· On huomioitava vuosina 2006-2009 toteutetun Tuusulanjoen kunnostushankkeen tavoitteet sekä tehdyt toimenpiteet.

· On otettava oppia tässä hankkeessa kunnostuksen ylläpidon laiminlyönneistä ja esitettävä keinot, joilla jatkossa päätetyt konkreettiset toimenpiteet toteutetaan ja niitä ylläpidetään.

· Tuusula on korostuneesti painottanut kuntalaisten osallistumisen mahdollisuutta ja heidän aktivointiaan kunnalliseen päätöksentekoon. Tämä tulee näkyä siinä, miten kuntalaisten, yhteisöjen ja järjestöjen mielipiteitä kuunnellaan maankäytön suunnittelussa ja kunnan kehittämisessä ja näihin liittyvässä päätöksenteossa.

Tuusula-Seura ry

Johtokunta